Кінезіологічні вправи для дітей з ООП.

 

Розвиток головного мозку дитини починається внутрішньоутробно і активно триває після народження.

За дослідженнями фізіологів права півкуля головного мозку - гуманітарна,

образна, творча - відповідає за тіло, координацію рухів, просторове зорове і  сприйняття. Ліва півкуля головного мозку - математична, знакова, мовна, логічна, аналітична - відповідає за сприйняття - слухової інформації, постановку цілей і побудову програм. Єдність мозку складається з діяльності двух півкуль, тісно пов'язаних між собою системою нервових волокон (мозолисте тіло).

Мозолисте тіло (міжпівкульні зв'язки) знаходиться між півкулями головного мозку в тім'яно-потиличній частині і складається з двохсот мільйонів нервових волокон. Воно необхідне для координації роботи мозку і передачі інформації з однієї півкулі в іншу.

Порушення мозолистого тіла спотворює пізнавальну діяльність дітей. Якщо порушується провідність через мозолисте тіло, то провідна півкуля бере на себе велике навантаження, а інша блокується. Обидві півкулі починають працювати без зв'язку.

Порушується просторова орієнтація, адекватне емоційне реагування, координація роботи зорового і слухового сприйняття з роботою моторики руки. Дитина в такому стані не може читати і писати, сприймати інформацію на слух або очима.

Значну частину кори великих півкуль мозку людини займають клітини, пов'язані з діяльністю кисті рук, особливо її великого пальця, який, у людини протиставлений всім іншим пальцям.

При підготовці дітей до школи необхідно велику увагу приділяти розвитку мозолистого тіла. Основний розвиток міжпівкульних зв'язків формується у дівчаток до 7-ми років у хлопчиків до 8-ми - 8,5 років. Удосконалення інтелектуальних і розумових процесів необхідно починати з розвитку рухів пальців і тіла. Розвиваюча робота повинна бути спрямована від рухів до мислення, а не навпаки. Для успішного навчання і розвитку дитини в школі однією з основних умов є повноцінний розвиток в дошкільному дитинстві мозолистого тіла. Мозолисте тіло можна розвинути через кінезіологічні вправи.

Кінезіологія - наука про розвиток головного мозку через рух. Вона існує вже двісті років і використовується у всьому світі. Кінезіологічні вправи - це комплекс рухів які дозволяють активізувати міжпівкульний вплив. Кінезіологічними рухами користувалися Гіппократ і Арістотель.

Кінезіологічні вправи розвивають мозолисте тіло, підвищують стійкість до стресів, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам'яті і уваги, полегшують процес читання і письма.

Пальчикові кінезіологічні вправи в даному випадку можна використовувати для розвитку м'язів рук і розвитку міжпівкульної взаємодії кори головного мозку дитини.

Ця інформація рекомендується батькам  для підготовки успішного навчання в школі і розвитку дитини.

Вправи необхідно проводити щодня. З початку дітям з раннього віку необхідно виконувати пальчикові ігри від простого до складного. Після того як діти навчилися виконувати пальчикові ігри з п'яти років даємо комплекс пальчикових кінезіологічних вправ, що складаються з трьох положень рук послідовно змінюють одна одну. Дитина виконує разом з дорослим, потім самостійно по пам'яті. Вправа виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім двома руками разом. Якщо ви не впевнені, дорослий пропонує дитині допомагати собі командами ("гусак-курка-півень"), вимовляючи вголос або про себе.

Завдяки руховим вправам для пальців відбувається компенсація лівої півкулі і активізація міжпівкульного впливу, що сприяє  дитячій стресостійкості до навчання в школі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кінезіологічні вправи проводяться у будь-якому режимному моменті в якості

динамічних пауз. Час проведення 3-5 хвилин, в цілому це може складати до 25-30 хвилин в день.

Важливі моменти в проведенні подібних вправ:

-         Під час освітньої діяльності проводити такі вправи можна тільки в тому випадку, якщо йде стандартна робота. Творчу діяльність переривати кінезіологічними вправами недоцільно.

-         Якщо ж має відбутися інтенсивне розумове навантаження, то комплекс вправ краще проводити перед роботою.

-         Кінезіологічні вправи дають як негайний, так і накопичувальний вплив.

-         Найсприятливіший період для інтелектуального розвитку – це вік до 12 років коли кора великих півкуль ще остаточно не сформована. При інтелектуальному розвитку можливе застосування кінезіологічних вправ.

-         Під впливом кінезіологічних тренувань в організмі відбуваються позитивні структурні зміни.

Ознаки, по яких видно досягнення дітей такі:

-         У дитини пропав страх відповідати перед групою дітей, віна стала спокійнішою, впевненішою в собі.

-         У деяких дітей з'явилася готовність і бажання виконувати додаткові завдання.

-         Мова з незв'язної і односкладової перетворилася на усвідомлену розповідь.

-         Дітям стали під силу завдання, що вимагають виконання класифікації, узагальнення систематизації матеріалу.

-         Діти приймають правила співпраці і взаємодопомоги.

Для результативності корекційно-розвиваючої роботи необхідно враховувати певні умови:

-         Заняття проводяться вранці.

-         Заняття проводяться щодня, без пропусків.

-         Заняття проводяться в доброзичливій обстановці.

-         Від дітей потрібно точне виконання рухів і прийомів.

-         Вправи проводяться стоячи або сидячи за столами.

Вправи проводяться по спеціально розроблених комплексах. Тривалість занять з одного комплексу складає місяць, тиждень - перерва.

Коментарі