Пам'ятка для батьків та вчителів. Толерантне відношення до дітей з ООП.

 

Толерантність – це повага права іншого бути таким, яким він є

·      Головне - дитина, а не її інвалідність.

·      Розмовляючи з дитиною з інвалідністю, звертайтесь безпосередньо до неї, а не до супроводжуючої її особи або перекладача жестової мови, який присутній при розмові.

·      Коли Ви знайомитесь з дитиною яка має порушення психо- фізичного розвитку, і хочете привітати її потиском руки, зробіть це невимушено.

·      Коли Ви хочете запропонувати свою допомогу, запитайте спочатку чи вона потрібна.

·      Розмовляючи з дитиною, яка пересувається на візку, намагайтесь розташуватися так, щоб її та Ваші очі були на одному рівні, тоді Вам буде простіше вести розмову.

·      Розмовляючи з дитиною, яка має труднощі в спілкуванні, слухайте її уважно. Майте терпіння її вислухати, чекайте доки дитина закінчить фразу. Якщо це потрібно, ставте короткі запитання, які потребують коротких відповідей.

·      Розмовляючи з дитиною з порушенням зору, обов`язково назвіть себе і тих людей, які прийшли з Вами. Якщо Ваша розмова проходить в групі, не забувайте пояснити до кого Ви на даний час звертаєтесь. Озвучуйте все, що ви пишете на дошці або показуєте на екрані.

·      Щоб звернути на себе увагу дитини з порушенням слуху помахайте рукою, або доторкніться до неї. Говорячи з нею, дивіться їй  прямо у вічі і говоріть чітко. Деякі люди читають по губам. Намагайтесь стояти так, щоб Вас та Ваші уста було добре видно та щоб Вам нічого не заважало (чашка з кавою, їжа, папка і т.п)

·      Не забороняйте дитині задавати питання про людину з інвалідністю. Відкрите спілкування допомагає змінити ставлення до людей з інвалідністю та ліквідувати непорозуміння.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Ранній сенсорний розвиток

Етичні особливості професійної діяльності практичного психолога