Публікації

Майстер-клас “Ігри вдома за системою Монтессорі”

Зображення
  Італійський педагог і лікар Марія Монтессорі створила свою систему навчання дітей на початку XX століття. У чому ж власне полягає методика Монтессорі? Її ключовим принципом є фраза: «Допоможи мені це зробити самому». Марія вважала, що кожна дитина від народження прагне до знань. Тож батькам і педагогам потрібно лише створити для неї розвивальне середовище, навчити її користуватися предметами і дозволити самій вибирати, з чим, як і скільки грати. Значну увагу в своїй системі навчання М.Монтессорі приділяла сенсорному (чуттєвому) розвитку дошкільника. Адже він стає фундаментом для розумового розвитку: пам’яті, мислення, уяви дитини. Найкращий час для набуття сенсорного досвіду — сензитивний період — від народження до 5,5 років. Тобто це той час, коли дитина найповніше може пізнавати світ через звуки, запахи, кольори, форми і тактильні відчуття. 1) Сортування предметів У 1,5-2 роки діти починають розуміти, що речі належать до різних груп. Це знання й інтерес до дрібних предметів роб...

Техніки стабілізації емоційного стану для дітей

  Методи стабілізації – це психологічні техніки, які допомагають опанувати емоції, пов’язані зі стресом, розвивати навички регуляції емоцій, виявляти та залучати ресурси, які у вас є. Ось кілька прикладів технік, які можна використовувати самостійно. ТЕХНІКА “ЗАЗЕМЛЕННЯ” Заземлення – це набір нескладних стратегій для позбавлення / відділення від емоційного болю. Наприклад, гнів, печаль тощо. Заземлення прив’язує до сьогодення і до реальності. Використовується для того, щоб установити контроль над почуттями та залишатися в безпеці. Для цього можна назвати: – 5 предметів в полі зору, – 4 предмети якогось кольору, – 3 речі, які ви відчуваєте на своїй шкірі, – 2 речі, які ви відчуваєте на запах, – 1 річ, яку можна відчути на смак , тощо. Порядок не має значення. Вправа «Тут і тепер». Переорієнтуйте себе у просторі й часі, ставлячи собі деякі або всі з таких запитань: Який сьогодні день? Яке сьогодні число? Який сьогодні місяць? Який рік? Яка зараз пора року? СТАБІЛІЗАЦІЙНА ВПРАВА Антис...

Як розвинути мотивацію до навчання у дитини?

Зображення
  Як мотивувати дитину до навчання? Поради для батьків і вчителів Не хочу вчитись, а хочу... «Треба вчитися!», «Навчання — світло»... Скільки таких «мотиваційних» фраз говорять вчителі і батьки дітям, аби заохотити їх до навчання! Але це не спрацьовує, бо питання набагато глибше. Треба вчитися? А кому треба — мамі і вчительці? Всім нам відомі ситуації, коли будь-які наші спроби мотивувати дитину до навчання  чи учня не спрацьовували.   Чого тільки не вигадують дорослі: вчителі стимулюють батогом і пряником оцінок, батьки — приємними бонусами-обіцянками і навіть грішми (за кожну хорошу оцінку — «премія»). Та це теж не завжди дає результат. Як же правильно стимулювати до навчання?  Мотивація буває різна Внутрішня мотивація  — це прагнення виконувати певну діяльність задля задоволення від процесу. Зовнішня мотивація — це стимули, без яких внутрішня може швидко скінчитися. Такою мотивацією може бути нагорода, похвала тощо. Також вирізняють позитивну мотивацію (...
  Асерт́ивність ( англ. assertiveness) — здатність людини відстоювати свою точку зору , не порушуючи моральних прав іншої людини. Це здатність оптимально реагувати на критику та вміння рішуче говорити собі та іншим «ні», якщо цього вимагають обставини. Асертивність дозволяє зробити свою поведінку гнучкою та дивергентною. Асертивність відкидає усі форми маніпуляцій. Вона вчить спокійно, без агресії протидіяти маніпуляторам, залишаючись на висоті, тобто асертивна поведінка припускає також відмову як від агресивної, так і від пасивної поведінки. Людина, яка поводиться асертивно, здатна чітко і зрозуміло формулювати те, про що йде мова, як вона бачить ситуацію, що вона про неї думає і як її переживає.  У наші дні багато батьків борються із проявами як агресивної, так і пасивної поведінки своєї дитини. Агресивна дитина буде штовхати, бити, кричати й ображати інших дітей, щоб досягти бажаного, у той час як пасивна дитина буде дозволяти іншим робити з нею так, як їм хочеться, при ...

Пам'ятка для батьків. Дбайте про свій емоційний стан.

Зображення
 

Ігри та вправи на розвиток пізнавальних процесів для дітей з ООП

  Ігри та вправи на розвиток пізнавальних процесів для дітей з ООП Підбір вправ на розвиток пізнавальних процесів для дітей варто пов’язувати з узагальненням і систематизацією уявлень дитини про зрозумілі й доступні поняття, сформовані у попередній період розвитку дитини. Особливості розвитку пізнавальних процесів(сприйняття, мислення, уваги, пам'яті, уяви) необхідно враховувати під час навчання та організації корекційно-розвивальних занять з учнями цієї вікової категорії. Пам’ятати, що розвиваючи певний пізнавальний процес, опосередковано розвиваються інші психічні процеси дитини. Розвивальні заняття із дітьми мають включати: ігрові методи, цікаві вправи , індивідуальний підхід до кожної дитини. Організовуючи будь-яку діяльність, передусім вона має викликати в учнів певну зацікавленість. Сприйняття Вправа «Чарівний мішечок». Мета: розвиток тактильного сприйняття. Психолог пропонує учасникам по черзі дослідити на дотик предмет рукою у мішку, не дивлячись у «чарівний мішечок» і вказ...